رفع خطای wv-109156-2 و 0x00000023 SSL connect در PS 4/5

نرم‌افزار MEmu بهترین و سریع ترین شبیه ساز اندروید

یکی از خطاهای رایج این روزها در دستگاه‌های پلی استیشن ۴ و ۵، خطای 0x00000023 SSL connect و wv-109156-2 می‌باشد که در این مطلب ما نحوه‌ی رفع این خطا و دلایل اتفاق افتادن آن را توضیح خواهیم داد.

در کنسول‌های بازی، شرکت Sony با PlayStationهای خود، در بالای لیست قرار دارد که با توجه به سالهای زیاد حضور خود در صنعت بازی‌های تحت کنسول، کمترین خطا و مشکل را در این رده دارد. ولی این روزها، مخصوصا در هنگام بازی کردن سری‌های EA،‌ خطای SSL Connect و یا خطاهای مشابه دیده می‌شود که می‌توان با یک سری راهکارهایی که در این مطلب به شما گفته می‌شود این خطاها را رفع نمایید.

راه‌های رفع خطای wv-109156-2 و 0x00000023 SSL connect

راه حل اول: مجدد به حساب EA خود وارد شوید

یکی از دلایل خطای 0x00000023 SSL connect با خروج از حساب کاربری EA و ورود مجدد به آن و قبول Terms and conditions جدید در آن رفع می‌شود. پس از این کار بازی را مجدد بر روی کنسول اجرا نمایید و به احتمال زیاد مشکل شما رفع می‌شود.

در صورتی که با این روش مشکل رفع نگردید به راه حل‌های بعدی مراجعه نمایید.

راه حل دوم: غیرفعال‌سازی Two Factor Authentication

بعضی از کاربران گزارش داده‌اند که به دلیل فعال بودن احراز هویت دو مرحله‌ای یا همان Two Factor Authentication خطای 0x00000023 SSL connect برای آن‌ها اتفاق افتاده است که با غیر فعال سازی آن دیگر این خطا برای آن‌ها نمایش داده نمی‌شود.

برای غیرفعال‌سازی این امکان کافیست به حساب خود در EA مراجعه کرده و در بخش Account Settings به تب Security رفته و مورد 2-Factor Authentication را در آن غیرفعال نمایید.

سپس بازی را Restart کرده و بررسی نمایید در صورت رفع نشدن خطا به روش‌های دیگر مراجعه نمایید.

راه حل سوم: ساخت مجدد پایگاه‌داده

این روش کمی سطح بالا بوده و تخصصی می‌باشد و در صورتی که امکان دارد دو روش قبلی را مجدد بررسی بفرمایید و در صورتی که واقعا جواب نگرفتید این روش را امتحان نمایید.

برای Rebuil شدن Database دستگاه کافیست مراحل زیر را انجام دهید:

۱- دکمه‌ی خاموش شدن دستگاه را ۳ ثانیه نگه دارید تا دستگاه خاموش شود.

۲- حدود ۷ ثانیه دکمه‌ی Power را نگه دارید تا صدای دومین بوق از آن شنیده شود.

۳- دسته‌ی PS5 DualSense را با USB به دستگاه متصل نمایید و روی دسته دکمه‌ی PS را فشار دهید.

۴- کنسول بازی با حالت Safe Mode اجرا می‌شود که باید در منوی باز شده گزینه‌ی ۵ یعنی Clear cache and rebuild database را انتخاب نمایید:

0x00000023 SSL connect

پس از انجام شدن موفقیت آمیز این مرحله، گزینه‌ی اول یعنی Restart PS5 را انتخاب نمایید.

امیدواریم با این سه روش گفته شده خطای wv-109156-2 و 0x00000023 SSL connect در دستگاه PlayStation 4/5 شما رفع شده باشد چون راه دیگری فعلا وجود ندارد و باید بدانید که این خطا به خود Sony و EA گزارش شده است ولی توسعه‌دهندگان و مسئولان این دو شرکت هیچ زمانی برای رفع مشکل نگفته‌اند و برای همین می‌توانید فعلا با این ۳ روش مشکل خود را رفع نمایید.

منبع: سایت دانش کامپیوتری

در صورت کپی و استفاده از این مطلب، لینک به سایت دانش کامپیوتری و ذکر نام آن الزامی می‌باشد.

نوشته‌های مرتبط

پیام بگذارید